Doradztwo personalne związane jest ze świadczeniem wyspecjalizowanych usług, mających na celu znalezienie pracownika, który spełnia postawione przez pracodawcę wymogi. Nazywany jest również „łowcą głów” czy łowcą „talentów”. Kim jest doradca personalny i jaką funkcję pełni w firmie?
Kim jest doradca personalny?
Zawód doradcy personalnego funkcjonuje na polskim rynku pracy od niedawna. Jego głównym zadaniem jest pozyskiwanie wysoce wyspecjalizowanych pracowników do przedsiębiorstwa zleceniodawcy oraz prowadzenie szkoleń i kursów. Doradca edukuje pracowników na temat zarządzania zasobami ludzkimi, co przekłada się bezpośrednio na jakość ich pracy oraz stosunki ze współpracownikami. Osoba profesjonalnie zajmująca się doradztwem personalnym powinna posiadać wiedzę na temat człowieka oraz jego osobowości zawodowej, aby móc umiejętnie kierować oraz edukować personel.
Jakie cechy powinien posiadać dobry doradca personalny?
Specyfika zawodu, jakim jest doradca personalny, wymusza na kandydacie posiadanie wielu ważnych cech charakteru. Doradztwo personalne opiera się na pracy z drugim człowiekiem, zatem doradca musi umieć słuchać, obserwować oraz wyciągać trafne wnioski. Istotne są również umiejętności mediacyjne, które przydają się bezpośrednio do rozwiązywania konfliktów i nieporozumień pomiędzy pracownikami. W poszukiwaniu oferty doradztwa personalnego zajrzyj tutaj: http://www.dekrapraca.pl/dla-pracodawcow/doradztwo-personalne